fredag 17 juli 2009

Rådom

Jag har ett litet smultronställe som jag gärna åker till så ofta jag bara kan och det är till stugan i Rådom. Stugan i Rådom det är min pappas föräldrarhem, ett litet rött Per Albin torp mitt ute i ingenstans. Idag har vi tillbringat dagen där med sol, bad, fika, mat och framför allt så har jag träffat min kusin och det var verkligen år och dar sedan senast....närmare bestämt 7 år sedan.

Barnen har stojat i poolen...ja det finns faktiskt en sådan, jätteskönt dagar som denna...själv har jag legat i hängmattan med det underbara namnet "Fatboy" =)....det enda som grumlade det hela var de elaka små rackarns bromsarna....usch!....så ont de gör när de biter en och vilka fula bett man får som kliar som attans.

Mammsen hon har som vanligt stått för markservicen...även om min kusin gjorde maten och jag diskade så finns hon hela tiden där för att kolla om det är något som behövs...om alla är nöjda osv....önskar att hon bara skulle kunna sätta sig ner i en solstol och ta det lugnt!!! Men jag tror att detta är en total omöjlighet för henne....så hon får hållas. Men en dag lovar jag att passa upp henne lika mycket som hon passar upp oss.

Nu är vi hemma igen och barnen har precis kommit till ro....själv sitter jag och väntar på att tvätten skall bli klar för att hängas men sen då är det dags för mig med att hoppa i säng....det tar på att vara i solen.

//Kramar Tjattrin

4 kommentarer:

exel2.7 sa...

Mmm....det är underbart att ha en sådan smultron ställe, väldigt roligt att barnen har roligt och att du fått trägga din kusin. Jätte skoj!

Ha en skön förtsatt dag!

// exel2.7 Kramar

exel2.7 sa...

haha.....ursäkta min stavning ser jag....träffa o fortsatt....ska de givetvis vara =)

// exel2.7

Janell sa...

hallå där lite dax att skriva blog igen. Det har ju hänt en hel del. Hur gick det t.ex med barnen hur tog dom det osv osv. :P

Janell sa...

hmm fast egentligen ska jag väl inte skriva något då jag är väldigt dålig på att uppdatera den här bloggen men lite bättre på den andra :D

Kramisar