onsdag 4 mars 2009

En härlig dag...



Fick vi i måndags när vi tog oss till backen. Men en sak var inte härlig och det var när jag skulle ta på mig mina pjäxor...men hur svårt kan det möjligen vara!?! Ja, det var inte lätt och jag stod nog och småsvor lite för mig själv, jag menar här har man åkt skidor i stort sett hela sitt liv och så har man svårt att få på sig sina pjäxor, så skall det väl ändå inte vara. Efter att ha kämpat för att få ner foten och då menar jag verkligen kämpa så var det bara till att kämpa med att knäppa dem...ja, ni hör! och jag kan lova att ännu mera komiskt är det de gånger min bättre hälft har varit med, då blir det en riktig cirkus efterom han verkar tro att jag bluffar när jag säger att jag verkligen inte får ner foten i pjäxan.....*suck*....men, men...väl med pjäxor på satte min stora tjej iväg i den stora backen medan lillebror och jag tog oss an den lite mindre varianten. Till saken hör också att lillebror inte har tyckt att det här med slalom har varit kul alls....snarare har han satt sig på tvären så fort det kommit på tal att vi skall till backen. Men efter i måndags så är han av en helt annan mening och undrar när vi skall dit igen...KUL!!!

Ja och efter att vi tillbringat eftermiddagen i backen blev det stan och inköp av pjäxor till M...och när vi så ändå va där kunde jag ju inte låta bli att prova ett par själv också....och ni vet, hittade ett par som känndes som vadd på mina fötter, som jag som bara gled ner i och som jag utan problem kunde spänna. Frågan är, kan det bli mycket bättre!?!...alltså fanns det inte mycket att fundera på, blev ett par fina, läckra Salomon pjuck till mig!....LYCKA!
Ja, och nu sitter jag här eller snarare så känns det som om jag skriver lite i farten. Idag är det mycket som skall hinnas med eftersom imorgon är det dags att åka på läger....och kanske är jag konstig men jag tycker att det är väldans trevligt!. Sen att jag får inviga mina nya pjuck gör ju inte saken sämre.
Skidkramar på er! //Tjattrin

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Har också Salomon, såna som är formgjutna efter foten med päls som foder...har aldrig haft så sköna pjuxs, men innan var det sådär med kvalitén på dem!
Sköna pjuxs är viktiga, annars försvinner det roliga!
Ha det så kul i backarna!