lördag 13 december 2008

Det är inte alltid så lätt inte....

Vill inte på något vis gnälla på denna fantastiska vinter som vi har fått eftersom jag fortfarande ÄLSKAR vintern och snön...men och det är ett ganska stort men, jag formligen HATAR!!!! att köra fast.

Detta händer mig idag när jag blivit bortbjuden till en av mina vänner på glögg. Jag gör i ordning mig själv och prinsarna och går sedan ut till bilen, en kall sådan eftersom vi inte har vare sig motorvärmare eller kupévärmare ännu...(vet att man absolut kan ställa sig frågan varför vi inte har det med tanke på vart i vårt land vi bor....svaret blir, den har gått nere i skåne!) startar bilen, skrapar rutorna och backar sedan eller åtminstone försöker jag göra det....sedan blir allt fel och plötsligt, ja då är jag fast i snövallen på vår uppfart. Så kan det gå, behöver jag säga att det inte blev någon glögg. Försökte dock tappert att skotta, backa, köra lite framåt, backa igen...tyvärr var det inget som hjälpte jag var helt enkelt fast.

Två mycket irriterade personer gick sedan in och tillbringade en eftermiddag hemma, inte vad vi hade tänkt oss precis men vad gör man. Men sedan kom min vän och hämtade oss för att vi skulle få äta middag borta i alla fall och då känndes allt genast mycket bättre.

Väl hemma efter att blivit hämtade av man och prinsessa så gör mannen ett krafttag för att få loss bilen...faktiskt precis i detta nu! vet inte riktigt hur det går men han kom i alla fall in och frågade om jag inte hade märkt att bromsen låg till....svaret på den frågan är naturligtvis NEJ! det hade jag inte, klantigt av mig men nu vet jag i alla fall varför jag hamnade i snövallen på det sätt jag gjorde....

Nä, nu är det dags för mig att göra lite nytta. Ta det lugnt där ute i snön!

Kram Tjattrin

Inga kommentarer: