tisdag 9 december 2008

Vänskap....

Sitter här med en liten alldeles fantastisk person liggande i mitt knä, eftersom han absolut inte vill sova, även om jag inte skulle vilja något hellre. Tänker då rätt mycket på de som står mig nära, mina vänner, vilken himla tur att de finns!

Jag har nog alltid varit en person som haft relativt lätt för att skapa kontakter, vilket har gjort att jag idag har vänner spridda över hela vårt avlånga land....och jag är nog rätt så duktig på att hålla kontakten med dem. Tyvärr är det så att några av dem som står mig allra närmast finns på för tok långt borta och det kan finnas dagar då jag saknar dem galet mycket!.....kan inte förstå varför de inte ännu upptäckt FB och msn....ja nu har ju några av dem hittat denna lilla värld men långt ifrån alla och själv tycker jag ju att detta är ett förträffligt sätt att hålla kontakten på....undrar om det är så att jag kanske tillbringar för mycket tid framför min vän "datorn"....nä...hemska tanke....men frågar man min mamma så är hon med all säkerhet av en helt annan åsikt.

Vännerna man har går också att dela in i små tidsperioder...barndomsvännerna, de som för mig kommit att bli det närmsta jag kan kalla syskon, och som har och alltid kommer att ha en självklar plats i mitt liv. Linda och Ulrika stor kram till er.... vännerna som hängt kvar sedan skoltiden Jenny, Renée, Lisa kramar till er.....vänner från mina diverse resor Sara, Elaine, Louise, Nicole, kram, kram.....mina arbetsvänner!...ni betyder massor, ni är inte bara mina kollegor, stor kram. Sedan finns gänget som man faktiskt har träffat här hemma sedan man blivit vuxen och skaffat familj....ni är många, så jag räknar inte upp er.....men en stor famn med kramar till er också.....

Varför kom jag då att tänka på det här...jo för att jag nu ikväll kände mig lite ensam, trött och på dåligt humör men då fanns det en vän där ute....en som har msn...som muntrade upp mig lite, det tackar jag för och skickar en kram till dig med. Har när jag nu suttit och skrivit insett att jag inte alls är speciellt ensam, snarare oerhört rik!

Ni mina vänner är "Guld värda"....

//Tjattrin skickar storkramen till er alla....

Inga kommentarer: