torsdag 25 december 2008

Tindrande ögon..

var något som det fanns gott om igår när tomten hade lämnat alla sina klappar...och jag måste medge att mina ögon nog tindrade minst lika mycket som mina barns. I en av klapparna fanns nämligen denna lilla och mycket rosa dator som jag nu sitter framför. Finns det något som är roligare än när man faktiskt får det man önskar sig !?!

Julafton var annars precis som vanligt. Vi åt frukost hemma, åkte till kyrkan för att se på julspelet, allt för att de små änglarna inte skall tro att julen enbart handlar om julklappar. Sedan vidare till H + T för ett obligatoriskt julfika som inte går av för hackor. Efter detta hem på Gransjöv. för att sedan åka på Nipan och äta ett enormt julbord...och där var det även enormt mycket människor. Sedan tillbaka till Gransjöv. för att träffa tomten och bara ha en alldeles lugn och skön kväll tillsammans med nära och kära.

Idag har vi sedan haft en helt vanlig juldag, då vi egentligen inte gjort annat än tagit det lugnt, spelat spel, ätit och promenerat...+ att fixa till så jag fick mitt internet att fungera...HURRA VA BRA! Just nu har lugnet lagt sig i huset och alla andra sover....och egentligen är det först nu som jag känner någon julefrid....

Kramar till er alla från en löjligt nöjd Tjattrin med en liten rosa dator!

Inga kommentarer: