måndag 22 december 2008

Tomten har kommit tidigt i år....

I alla fall kom han tidigt till "mig". Idag har jag nämligen varit och köpt mig en alldeles egen och efterlängtad julklapp. Naturligtvis har jag gjort det i smyg!....och den ligger nu i tryggt förvar, inslagen i fint papper och bara väntar på att få bli öppnad.

Visst är det en härlig känsla att faktiskt någongång, då och då, få köpa sig det man vill ha och har gått omkring och suktat efter. Det gjorde jag verkligen idag...trots att det inte blev särskilt billigt, snarare rätt så dyrt, men vad gör väl an det. Det är ju bara jul en gång om året!

Lika kul som jag tycker det är att få julklappar, för det kan jag erkänna att jag tycker att det är....lika roligt är det att få köpa och ge bort julklappar. I år har det dock varit fler än jag som insett hur roligt det är att få strosa omkring och försöka hitta sådant som man vet att ens nära blir glada över, nämligen min älskade prinsessa. Sen är det ju naturligtvis så att det är jag som får betala.....och vad det kostar det bryr hon sig då rakt inte om, vilket gör att jag i vissa lägen fått stoppa henne, för att inte bli totalt ruinerad...min "sessa" hon har ett hjärta av guld!

Sitter nu och tittar ut i mitt hem och inser att jag nog ligger lite efter vad gäller julstädningen. Imorgon blir det till att ta ett ordentligt ryck för då är det mycket som skall göras, granen kläs, skinkan och senapen, julkrubban fram...oj, oj, oj...kommer jag att hinna!...men det är bara till att ta det lugnt för julen den kommer ändå.

Kramar till er alla från en Tjattrin som kommer att se mycket förvånad och glad ut när hon öppnar paketet från tomten!

Inga kommentarer: