fredag 7 november 2008

FK....

Ursäkta mig men jag tror att jag går i taket! Denna Försäkrings kassa gör mig nästintill vansinnig. Nog för att pengar inte betyder allt...speciellt inte när man har tre friska och glada guldklimpar, för det är ju den absolut största rikedommen av dem alla.....men det här med pengar underlättar ju helt klart mycket.

Kan inte låta bli att fundera hur de tänker när de skickar ut en blankett som jag skall fylla i...vilket jag gör om så även på nätet, sen går det en vecka och då kommer ett litet brev att även min arbetsgivare måste lämna in ett intyg...men säg då det från början i stället för att förhala det hela med ytterligare veckor och hallå....har haft samma arbetgivare de senaste 4 åren så inget nytt!...detta gjorde mig smått irriterad och inte blev det bättre när jag fick prata med någon stackare som även hon tyckte att det hela verkade märkligt, men snäll som hon var skulle hon göra en "markering" om att jag ville ha det hela utrett och klart.....men tack så mycket!

I slutänden betyder detta att jag nu inte fått några pengar på en månad och min fråga är vad gör man då? skiter i att betala sina räkningar? struntar i att köpa mat?går till Soc?....nä i mitt fall betyder det att jag går hem till pappsen och säger -snälla pappa kan du låna mig x-antal tusenlappar så att jag kan betala räknigar och har råd att köpa mat. Hur kul är det på en skala när man är 36år? och nästa fråga jag ställer mig är, vad gör alla som inte har föräldrar eller någon annan som kan hjälpa till? är det verkligen meningen att det skall vara så här.

Såndant här kan irritera mig till vansinne och inte blir det bättre av att om jag inte hade ringt idag för att kolla hur det låg till då hade den stackaren jag pratade med inte gjort någon "markering" i mina papper och då skulle det säkert dröja ännu längre tid innan jag får några pengar...ja nu återstår bara att se när dessa mycket efterlängtade pengar kommer... om de kommer det är ju lätt hänt att man så smått börjar misströsta....nä nu kommer jag att ringa minst en gång i veckan bara för att gnälla, så det så!

Men som sagt pengar är inte allt...men lite behöver man allt!

Trevlig helg!
//En för kvällen irriterad Tjattrin

1 kommentar:

Janell sa...

Om du inte har några pengar kan du inte ge dina barn mat och kan du inte ge dina barn mat kan dina barn bli sjuka och blir dom sjuka då är det inte så roligt MEN då kan du allt stämma KF *blink*
En sak är säkert att när dom ska ha pengar av en då är det ett jäkla liv. Jag bråkar med dom för den saken. Dom går ju 2 år tillbaka i tiden då man ska betala underhåll. När det gått 2 år och hamnade på ett år då jag inte tjänade några pengar, alltså är nolltaxerad så gick dom plötsligt 3 år tillbaka i tiden för att dom skulle bara ha pengar för underhåll. FÖR OM jag hade bott i Sverige så skulle jag jobba...fast där hade dom fel. Jag blev faktiskt arbetslös där så pilutta dom :D Vad du än gör ge dig för 17 inte. Ring och tjata tills dom slänger pengarna på dig.
Kram och Lycka till. //LE