söndag 23 november 2008

Funderar på att rymma....

Jodå, ni läste rätt.....precis så känner jag emellanåt. Med andra ord är det inte bara småbarn som kan inneha denna känsla, nä, även vuxna med man, barn och husdjur kan vilja rymma ibland.
Varför? ja, i mitt fall är det nog så att ibland blir det bara för mycket av allt och jag längtar helt enkelt efter att få vara för mig själv, bara få vara Chatrin för en stund. Sedan kan man ju fråga sig om det är o.k att känna så, nybliven mamma som man är...men jag har kommit fram till att det får man visst!

För tillfället önskar jag att jag befann mig i en liten fjällstuga långt bort med mig själv, några bra böcker och tillgång till lite slalombackar då skulle jag fylla dagarna med skidåkning och kvällarna med läsning....och njuta av att bara vara.
Men saken är ju den att dessa stunder infinner sig emellanåt men sedan går de lika fort över och man vill inget hellre än att få umgås med dem man ibland vill rymma ifrån.

Nu har jag en vecka här hemma innan det dags för en vecka i Sigtuna och även om jag inte kommer att vara där själv utan med mammsen och Walter och alla mina studiekamrater så måste jag säga att det känns faktiskt som att jag kommer att vara lite på rymmen!

Kram från en Tjattrin som i tankarna är på rymmen....

Inga kommentarer: