fredag 28 november 2008

Energi...

Nu pratar vi inte energi som i att värma upp hus, utan nu pratar vi energi i form av att städa, baka, laga mat, tvätta...med mera. Igår kännde jag mig totalt slut....fanns inte en gnutta energi i kroppen då inte, men sedan efter att få sovit i några härliga timmar på morgonkvisten så känner jag mig som en ny människa, ja i alla fall inte totalt slut som jag gjort de sista veckorna. När så detta då inträffar, vilket för tillfället inte är speciellt ofta, då är det ju bara till att sätta igång. I mitt fall var det julbak som gällde...inte en sort, inte två utan tre!!! och dessa gånger tre...eftersom i morgon kommer mina älskade "bakkompisar" hit.

Vi har träffats de senaste 9 åren, så länge som våra äldsta barn har funnits för att julbaka tillsammans, en mycket, mycket trivsam tradition som vuxit fram. Däremot har det blivit lite förändringar på baket. Första åren träffades vi och bakade av bara sjutton...och sen var vi helt slut och hann knappt prata med varandra...nu har vi kommit på en annan variant...vi bestämmer vilka kakor som var och en skall baka sedan gör vi dem hemma, naturligtvis tredubblet, för att sedan när vi träffas kunna prata så mycket vi bara hinner. För det är faktiskt något som man annars har svårt att hinna med. Så frågan är om min nyfunna energi ligger i att jag känner mig mycket piggare idag eller om det är för att jag har skjutit på att baka och städa tills idag....Hmmm....ingen idé att fundera mer på det.

Nu ringer klockan och det är dags att ta ut sista plåten ur ugnen....åh vad jag känner mig duktig. Inte ofta husliga Tjattrin är i farten...*ler*

Kramar från en energifylld och i bakartagen Tjattrin!

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Roligt att se dig här i bloggvärlden! Hoppas att allt är väl, trevligt tips med alla bak-kompisar!
*kram*