onsdag 4 februari 2009

Alldeles för tidigt!


...sitter jag nu och skriver dessa rader efter en natt som i de närmaste kan beskrivas som HEMSK! varför, jo därför att jag har ett barn som på nätterna förvandlas från den goaste av bebbar till en HULIGAN!. Jo, ni läste rätt och tänker säkert i ert stilla sinne att så illa kan det väl inte vara. Men JO! så illa är det. Vem vill vakna hela och då menar jag verkligen hela tiden av att det är någon som tycker att mamma är en "matmaskin" ...och den bästaste utav snuttar!


När det nu ändå är såhär och det känns som man ammar mest hela tiden undrar jag varför DET inte händer mig, nämligen att jag går ner i vikt!....jo, för så är det, ammar man så brukar det som bara försvinna en massa härliga överflödskilon. Men inte då!. Nä, det enda jag tappar är HÅR!, man kan hitta spår efter mig över allt.....och det är INTE kul!, skulle ju bara fattas att man förvandlas till en "flintskalligmedförmångakilosmatmaskin"....*suck*...ja, ja visst överdriver jag, men ibland känns det faktiskt som att det blir lite väl mycket.


Nu börjar klockan gå mot 05.30 och jag hoppas innerligt att jag har tröttat ut den lille prinsen så pass att vi får några timmars sömn innnan det är dags att ta sig upp och åka på babyrytmik.


Kram på er alla som just nu ligger och sover som bäst!


//Tjattrin

2 kommentarer:

Janell sa...

Stackare. Vill absolut inte byta plats med dig. MEN jag kan trösta dig lite lite lite, jag är vaken den tiden jag oxå fast jag sitter inte vid datorn och så ligger vi 3 timmar före Sverige ;)
Kram på dig.

Janell sa...

En liten utmaning ligger på min ordinarie sida.