måndag 16 februari 2009

Lillebror ska dopas...


I alla fall är det så storebror säger om den stora händelsen som vi har framför oss på lördag. Själv känner jag väl som de flesta mammor inför ett dop, lite lagom mycket stress. Först för att det skall städas här hemma, inte det roligaste jag vet men sen också för allt annat som skall fixas. Mat, dukning, tårtor, agendor, psalmer, blommor till borden....allt cirkulerar i en salig blandning inne i min skalle just nu. Tur att en av oss är lugn - Walter! den lille prinsen gör inte mycket väsen av sig inte. Han sover, äter och är rätt nöjd med sin tillvaro som det verkar.


Själv är jag också rätt nöjd med min tillvaro....kan inte vara annat efter att nu ha tillfrisknat så pass att jag törs äta igen. Sedan gjorde det inte saken sämre att jag i natt fick SOVA! det ni...mina snälla föräldrar tog hand om W eftersom jag idag skulle upp och iväg (jobbar ju lite)...det var guld värt. Stor puss och kram till er!


Men nu borde jag egentligen städa...eller göra något annat nyttigt, så jag säger...

Ha det bäst ALLA!


Kramar från en dopstressig Tjattrin!

Inga kommentarer: