söndag 15 februari 2009

Jag säger bara passa er!...för


...räkmackorna på Charm i Birsta.....Igår såg jag fram emot en härlig dag tillsammans med mamms, dotter och W i Sundsvall. Vi skulle shoppa lite kläder inför dopet nästa helg och en massa annat nyttigt eller onyttigt, beror på hur man ser det.


Det som händer är att vi kommer dit och jag hamnar i en affär där det var 75 % rabatt - lyckan var gjord, fyndad en massa till min stora tjej. Sen var det dags för W att äta lite och då passade ju även vi på, en härlig räkmacka!


Det som händer sen är inte lika roligt att skriva om. Det går inte lång tid innan det är dags för det första av toabesök.....känndes helt plötsligt inte lika kul med denna shoppingdag. Vi lyckas i alla fall göra några affärer till innan jag inser att det här är ingen idé, så adjöss med besöket på IKEA, sprang in där...bara för att gå på toa. Sen var det en bilfärd hem på lite mer än en timme då jag satt djupt koncentrerad utan att prata och alla som känner mig vet ju att det är en bedrift i sig. Väl hemma blev det först för att släppa av mamms och dotter och ....ja ett toabesök sedan hem till sängen. Där blev jag liggande hela kvällen och natten....och visst pricken över i var att jag spydde som en liten gris!!!!


Magsjuka kanske någon säger...men icke, min mamms blev nämligen dålig bara några timmar efter mig....men idag känner jag mig pigg igen, känslan var väl att jag var lite halvbakis i morse men annars är det bra....men, aldrig, aldrig, aldrig en räkmacka igen nånsinn!.


HUVALIGEN!!!!


Men trots allt PIGGELINA kramar från Tjattrin!

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Oj, låter inte alls bra! Måste ju varit dåliga räkor med all säkerhet!
Lurigt det där...jag blev sjuk av scampi på en restaurang i Gävle och det tog bara 20 minuter, när jag fortfarande satt kvar på restaurangen -- har aldrig aldrig varit med om maken...huvva...äter inte scampi igen kan jag säga...!

Väl det är ute ur kroppen, så brukar det bli bättre...krya på sig!
*kram*

Kryck sa...

Tror inte på räkmackan kära vän nu när det härjar vinterkräksjukan. på 24 h hade halva förskolan däckat hos oss och alla blev sjuka utom 3 barn av 21 ...
men nog kan få avsmak efter en sådan tur...