söndag 18 januari 2009

Borta bra...

...men hemma bäst!, va skönt det är att det faktiskt är så. Denna helg har jag hunnit med en hel massa, inte bara kört bil. Förutom att möta kollegor från andra delar av landet i Sigtuna fick jag träffa Marie och se hur hon har det och jag måste säga att jag nog aldrig har sett ett mindre rum, men gulligt var det. Vi fick några mysiga timmar ihop i ett Uppsala som visade upp sig i ett strålande väder, då vi tog oss en härlig promenad och sedan hamnade på ett fik där vi pratade om allt som händer i våra liv. Det går inte att komma ifrån att det inte riktigt blir samma sak på telefon, så nu kommer det nog att bli lite fler resor neröver, framöver.

På lördagseftermiddagen var det sedan dags för mig att ta mig ut till Lugnet - det heter faktiskt så, visst låter det härligt!. Är lite imponerad av mig själv faktiskt över att jag utan större problem hittar, hit och dit. Vanligtvis är det ju inte jag som kör om det är familjen som är ute och åker, vilket innebär att jag kanske inte alltid har full koll på hur kartan ser ut....men det brukar som lösa sig ändå. Väl i Lugnet väntade Lisa med familj, vi har nog inte träffats på tre år...fast så känns det inte, kan bero på att telefonen går varm oss emellan. Här blev det middag och sedan hamnade vi framför Körslaget, var det verkligen rätt kör som åkte ut?....bara undrar.

Idag var det så dags att åka hemöver, blev natruligtvis ett stop i Birsta men är lite förvånad över att jag kom ut från IKEA med endast 4 stycken plastlådor.....sedan förbi ännu en av mina vänner innan jag var hemma hos familjen igen. Ja, och nu ligger jag här i sängen och tänker "borta bra men hemma bäst".....

Kramar Tjattrin!

P.s Måste ju bara säga att jag har världens bästa Walter, han har varit bästa möjliga reskamrat D.s

Inga kommentarer: