torsdag 15 januari 2009

Godmorgon...

....världen. Så har man fått vakna upp till ännu en dag och för ovanlighetens skulle så känndes det inte helt motigt att kliva upp heller, trots att klockan inte stod på mer än 05.20!.

Ibland så lyser flitens lampa över en, har redan hunnit med att både förbereda dagens lunch till mina studiekamrater samt satt i gång den för mig helt ovärderliga, torktumlaren. Allt detta medan min familj lugnt sover vidare...ja inte W förstås, han är ju faktiskt anledningen till att man kliver upp vid denna tid på dygnet, jag anledningen till att man är vaken på de mest konstiga tider överhuvudtaget. Man kan inte låta bli att längta tills.... om några år när man får sovmorgon!. Just nu är det allt lite dåligt med den varan.


Idag ska det pratas gudstjänst i alla dess former, varför, när, hur, var, vilka. Har en känsla av att det kan bli mycket spännande. Sen är det otroligt skönt med lite vuxet sällskkap också....man blir ju lätt lite isolerad. Dagen kommer sedan att avslutas med att jag och W packar för att imorgon ta oss ner till Sigtuna och sen tillbringar vi helgen med Marie och Lisa, så mysigt!...och farmför allt kul att äntligen få träffas och inte bara prata via telefon, eller datorn.

Nej då var det dags att se till att övriga familjen tar sig upp. Ha en härlig dag alla ni där ute i den stora vida världen!

Kramar från en för dagen ...ja åtminstone fö stunden energifylld Tjattrin!

Inga kommentarer: