söndag 25 januari 2009

Jobbiga avsked...


Idag var det lite jobbigt för både mig och andra kollegor. Vi hade nämligen avtackning för två av våra andra kollegor.....inte alls kul! speciellt inte när man trivts så otroligt bra ihop. Blir svårt att hitta några som kan fylla er plats. Men så här är det, vissa blir kvar och andra väljer att gå vidare mot nya utmaningar. Som tur är så kommer dessa två underbara människor att även fortsättningsvis finnas kvar i mitt liv och det är jag oerhört tacksam över. Men då man är mitt upp i det, då hjälps det inte, då kommer dessa förhatliga tårar som bara strömmar ner över kinderna. ...och jag kan lova att det var många blöta kinder i kyrkan i dag. Avsked är så jobbiga, ibland vill man bara göra det så fort som möjligt - och ibland försöker man dra ut på det så länge det bara går. Men till Rödtott och Gudmor vill jag bara säga att ni kommer aldrig att bli av med mig.....och förmodligen inte jag med er heller!!!
Kramar kramar kramar......
//Från en rödögd Tjattrin

2 kommentarer:

Britt-Marie sa...

Hej!
Trist -- alltid tråkigt när folk man tycker om "försvinner"...
Vilka medarbetare lämnade placet nu?
*kram*
BM

Tjattrin sa...

Det var Marie-diakon och så det Karen-präst....