tisdag 13 januari 2009

tider...

Ja, ibland går det dagar innan man skriver och ibland som nu, några timmar. Skrev senast att jag faktiskt har rätt mycket tid till mitt förfogande just nu.....men ändå lyckas jag, eller snarare så misslyckas jag med att pricka in telefontiden de har på sjukhuset, jag blir tokig!!! Vet inte vad detta beror på, om det är jag som är inne i en amningsfas som gör att jag har noll koll på saker och ting. Behöver jag upplysa er läsare om att detta är en sida hos mig som inte gör sig påmind vanligtvis.

Varför sjukhuset då....jo, för nu är det så att jag panerar att inte bli gravid igen...aldrig någonsin! Jag har fått tre underbara barn och nu är det bra. Alltså måste man se till att detta inte sker igen. För min del är det så att proppa i sig en massa hormoner går bort, blir bara sur och knäpp och går upp i vikt. Spiral - värsta jag varit med om, man skall ju tappa mensen sägs det, själv säger jag bara, ha!...och då finns det inte så mycket kvar att välja på...men känner nu att jag behöver få prata med någon klok liten doktor som kan råda mig på bästa möjligt tänkbara sätt. Men en förutsättning för detta är ju att jag faktiskt lyckas pricka in denna förbaskade telefontid!.

Annars har jag just nu en otrolig lugn kväll, maken borta och alla tre sover - samtidigt!, vilket ger mig en stund för mig själv att bara vara, se på TV, läsa eller som nu, sitta framför datorn - härligt!.

Kram från en Tjattrin som inte är så förtjust i telefontider....

2 kommentarer:

FrökenC sa...

Tänk att här ramlar man över både den ena och den andra församlingspedagogen i bloggvärlden!! Grattis till Walter fresten!! Jag är också hemma och är mammaledig, fick en liten Vera i augusti, så nu är det faktiskt rätt skönt att inte vara församlingsassistent i nästan ett år!! Må gott!!

Carolina (Förs.ass. i granlo sundsvall... :)

Janell sa...

Jag steriliserade mig för typ 12 år sedan och har aldrig ångrat det en enda sekund. Allt vart så jäkla mycket bättre för mig. Vet inte om det va det eller något annat som gjorde det men man slipper i alla fall vara orolig att man ska bli gravid eller ha himmelskt dåligt humör pga hormonerna. Fast nu är det väl snart läge för andra hormoner att ta över för min del ;)
Kram på dig.